ලහිරුගේ ගීතයේ පද රචනයට වගකිව යුත්තා නලින් ද සිල්වා බව හෙළි වෙයි!


ජනපති ලහිරුගේ ක්‍රිකට් ගීතය තහනම් කර ඇත. එහි තහනම, නිල ක්‍රිකට් ගීතය ලෙසද නැතිනම් සහමුලින්ම මාධ්‍ය තහනමක්ද කියා නම් නොදනිමි. සමහරු ලහිරුටත්, ගීතය ලියපු මනුරන්ගටත් ඇති වන්නට බැන ඇත. එය “නිර්මාණාත්මක භාවයක් නැති, මලක් ඇදගත් එවුන්ට මිසෙක වෙන කෙනෙකුට රසවිඳිය නොහැකි තරමට බංකොලොත්, හරසුන්, ගෝත්‍රවාදී, ගීතයක්” ලෙසද හදුන්වන්න සිටිති. මොවුන් සලකන හොඳ සිංහල ගීත මොනවාද? මොවුන් මෙතන ගෝත්‍රවාදී ලේබලය අද ගන්නේ ඔවුන්ගේ සිවිල් අවශ්‍යතා ඉටු කරගැනීමට මිස වෙන කෙන්ගෙඩියකට නොවේ. ඔවුන්ගේ මෙම සන්ධර්බය යටතේ, මොවුන්ට අනුව නම් ඉතින් අමරදේවයන්ගේ රත්න දීප ජන්ම බූමි සින්දුවත් ගෝත්‍රවාදී සින්දුවක් විය යුතුය (එහි ආදී සිංහලේ වීර දූපුතුන් ගැන කතා කරන නිසාවෙන්) (තවත් බොහෝ දේශාභිමානි ගීත වලට ඔවුන්ට අනුව වර්ගවාදී ලේබෙල් ගැසෙනු ඇත, ඒවත් තහනම් කරන්න කියා ඉල්ලන දවස වැඩි අතක නොවේ). කලක් “උඩ රට කඳුකරයේ” ගීතයත් ලංකාවේ තහනම් වූ ගීතයක් වූ බව මතක තියා ගන්ඩ.
කොහොම හරි අන්තිමට බලනකොට ලහිරුගේ ගීතය ලියල තියෙන්නේ නලින් ද සිල්වා . කියන්ඩ දෙයක් නැති විට කොහෙන් හරි ගිහින් මැක්කව මතක් වෙන හැටි තමයි ඉතින්. මෙතන තියන ප්‍රශ්නය ලහිරුගේ ගීතයේ  තහනම නොවේ, කොහොම හරි තමන්ගේ වර්ගවාදී අදහස් ජනතාව අතරට ගෙන ඒමට දරන වැයමයි. වර්ගවාදයට විරුද්ද වෙමු යනුවෙන් සටන් පාට කියන්නන් තෙරුන් නොගන්න දේ ඔවුන්ද වර්ගවාදය පතුරන බවයි. මොවුන් කතා  කරන බහු සංකෘතික වාදී අදහස් යල් පැන ගොස් හපුටු වූ අදහස්ය. මෙවැන්නෝ එවැනි ගතානුගතික ගොබ්බ අදහස් දැරීම පිලිබදව කිසිම පුදුමයක් නම් නැත. මහා රැඩිකල් මත දාරීන් ලෙස පෙනී සිටින්නට උත්සහ දරන මොවුන් දොඩවන්නේ දශක කීපයකට පෙර බටහිර ලෝකේ රැඩිකල් යැයි ලේබල් ගසා ගෙන බණ දෙසපු උන්ගේ බණ නැවත විකාශය කිරීමක්ය. සිංහල-බෞද්ද සංස්කෘතිය මෙන්ම දෙමල-හින්දු සංස්ක්රුතියන්ටද පහර ගසන්නෝ මොවුන්ය. මොවුන් නිසා අප රටේ ඇති විවිදත්වය (දැනටත් නැත්තටම  නැතිවී හෝ දියාරු වෙමින් පවතින,  සංස්කුතිකමය, දේශපාලනිකමය, අද්යාපනිකමය, ආධ්‍යාත්මික) වෙනුවට බටහිරයන්ගේ ක්‍රිස්තියානි-යුදෙව් සංස්කෘතිය  ආදේශනය වනු ඇත (දැනටත් එය වී හමාර වුනත්, මරු පහර තවමත් වැදී නැත).
ගීතයක තිබිය යුතු ගුණාංග අතුරෙන් ශබ්ද රසය ඉහල තැනක් ගන්නවා. මෙම හේතුව නිසාවෙන් ගීත/සින්දු/music  විශ්ව භාෂාවක් ලෙසත් හදුන්වනවා.  ශබ්ද රසය මෙන්ම ගීතයක වචී රසයකුත් තිබිය යුතුය. ලහිරුගේ ගීතයේ පලවෙනි ගුණය කොච්චර තිබ්බත් දෙවැන්න නම් ඇත්තෙම නැති තරම්. නමුත් එහි ඇති වචන වලින් මට නම් පලක් නැත, එය තවත් ගීතයක් පමණයි.

ප.ලි- භාතිය- සන්තුෂ් -ඉරාජ් ගොය්යල සමාරම්බක උළෙල මැද්දේ නටපු නාඩගමට වඩා  නම් ලහිරුගේ ගීත මට හොඳයි.


20 responses to “ලහිරුගේ ගීතයේ පද රචනයට වගකිව යුත්තා නලින් ද සිල්වා බව හෙළි වෙයි!

  • රන්දිම

    if u cant say anything good dont say anything at all. ur full of crap

  • gonpart

    අහ්හ්…සිංහල බෞද්දයා අවදි වෙලා වගේ!

  • ටැබුවගේ පුක

    ත්‍රස්තවාදයට එරෙහිවීම එකකි. ත්‍රස්තවාදය දඩමීමා කොට ගනිමින් වර්ගවාදය පැතිරවීම වෙන එකකි. නලින් ද සිල්වා චම්පික රණවක නඩය කළේ මින් පළමුවැන්න නොව දෙවැන්නයි. 2009 මැයි මාසයේ ත්‍රස්තවාදය (තාවකාලිකව හෝ)අවසන් විය. ඒත් මුං සෙට් එකේ වර්ගවාදය පැතිරවීම අවසන් නොවීමෙන් පෙනෙන්නේ ත්‍රස්තවාදය හා මුන්ගේ වර්ගවාදය අතර සම්බන්දයක් නැති බවය. අද ඒ වර්ගවාදය කිසි දිනෙක ආයුධ අතට නොගත් මුස්ලිමුන් වෙත එල්ල වෙමින් ඇති බව පෙනේ. එසේ හෙයින් මේ පුද්ගලයින්ගේ යටි අරමුණ වර්ගවාදය මිස ත්‍රස්තවාදය මැඬ පැවැත්වීම නොවන බව පෙනේ. අනෙක් අතට සිංහලයන් තුළින්ම ත්‍රස්තවාදය ජනිත වූ අවස්ථාවක මේ සෙට් එකේ කිසිම එකකු ඒ ත්‍රස්තවාදයට විරුද්ධ වූයේ නැත. සමහරු ඊට වක්‍රව උදව් කළහ.

    මේ පුද්ගලයින්ගේ අරමුණ ත්‍රස්තවාදයට එරෙහිව සටන් කිරීමය කියන බරපතළ මුළාවෙන් දැන්වත් අත් මිදෙමු. මේ ගෝත්‍රවාදී නරුමයින් රැළට වැදගත් එකම දෙය ඔවුන්ගේ වර්ගවාදයම පමණෙකි.

    – Taboo

  • නවම්

    මට මීට කීමට මා පෙර ඇසූ කතාවක් ඇත,

    එක් දිනක් මහාචාර්ය වෛද්‍යවරුන් තිදෙනකු නොන්ඩි ගසන මිනිසෙකු දැක,

    එක් මහාචාර්යවරයෙක් : ඔය අපි ඉස්සරහට එන මිනිහාගෙ ඇස් වටය ලඟ ඉදිමුමක් තියන්නෙ ඕන, නැත්නං ඔච්චර කකුල අද්දව අද්දව එන්න ඕන නෑ

    දෙවනියා : නෑ නෑ බීල එනගමන් කාණු පල්ලක වැටිල අස්ථි භහ්නයක් වෙන්න ඕන

    තුන් වෙනියා : ඔය එකක්වත් නෙමෙයි, ඒ මනුස්සයගෙ කකුලෙ ඇඟිලි අඩුයි, ඒක නිසා කකුල සමබරව බිම තියන්න බෑ

    තුන් දෙනාම මත තුනක නිසා තීර්ණය කලා ඇත්තම හේතුව ඒ මිනිහගෙ අහල බලන්න.

    මිනිහා : අනේ නෑ මහත්තයෙ මගේ සෙරෙප්පුවෙ පටිය කැඩුන, ඒකයි මේ කකුල අද්දව අද්දව එන්නෙ.
    ———————————————————————
    කන්න ඕන උනාම කබරයා තලගොයා කරගන්න එක ඇත්තටම හැටියක්ද?

  • Buwa

    ලහිරුගේ ගීතය තහන්ම් නොකරන්නට හේතු මිසක තහනම් කරන්නට හේතු අමුතුවෙන් සෙවිය යුතු නොවේ. භාතියලා ගේ අංගය තුල භාවිතා කලේ ශ්‍රි ලාංකික නාදා රටායි , වචන භාවිතා කලේ SRI LANKAN LIONS කියන සංකල්පය ඉස්මතු කිරීමටයි , ඒවා ලහිරුගේ ගීතයෙ මෙන් අහුලා ගත් පල් හැලි නොවේ , ඔබට ගැටලුව ඇත්තේ ඔවුනගේ ශෛලියෙ විය යුතුයි .

    ඔය වචන කැලි අමුණන ලහිරු මෙන් නොව ඉරාජ් හා භාතිය ලා යම් තරමකින් හෝ ලංකාවෙන් පිටතට අපේ සංගීතය් ගෙන ගිය උන්ය

    • ishara

      Buwa can I ask a question… Melody of lion nation was based on reggae music while enna was some what based on baila and some south indian music.. what is closer to SL culture… Reggae is not SL .. or not even representing the music in the region..

      @paspanguva… I don’t agree with you most of the time.. but both of your writings in this matter are really creative…hats off for that..

      • Buwa

        @ishara – Did u watch the complete Item , It had a Part of “Manusath Kule ” song which is based on PURE SRI LANKAN Music .

        My point on the Larhiru’s one is not the melody or the music . It was written in very cheap language which is not suitable for the OFFICIAL song. If the “Enna enna ” song released as the Lahiru’s Cricket song .There is no problem at all . But the official thing should posses some qualities

    • paspanguva

      භාතිය-සන්තුෂ් ලංකාවෙන් පිටතට ගෙනිච්චේ අපේ සංගීතයද? 😀

      • Buwa

        එක්තරා දුරකට ඔව් , භාතියල සම්මාන ගත්තෙ වන්නම් තාල අඩංගු මනුසත් කුලෙ , LIFE ගීත වල්ට , නමස්තෙ ඇල්බම් එකෙත් සාතී(අර ජයසූරිය ජැකොලින් එහෙම හිටියෙ ) ගීතය වගෙ ඒවයෙ අඩංගු වෙන්නේ අපේ නාද රටා . වීඩියෝ හැදුවෙ ලංකාවෙ ලස්සන තැන එකතු කරල . අපේ නාද රටා බටහිර සංගීතය හා රැප් මුසු කරල හදපු නිසා තමයි අර තරඟදි භාතියල ජයග්‍රනය කලෙත් . එහෙම නැතුව ඉන්දියානු රාග ඇල්ලුවට වැඩක් නැහැ මොකද ඉන්දියාවෙ උන් අපිට වඩා ඒව හොඳට කරනව

  • paspanguva

    එතකොට අපි සංගීතය කරන්න ඕනේ පිට රටින් දෙන සම්මාන බලාපොරොත්තුවෙන්ද? 😀

    • ishara

      @buwa
      this was not the official song right ?..this was dubbed as the official cheer song.. so for a cheer song I really don’t mind having it.. if you have been to cricket matches we only care about the beat of the music.. words will have a minimum effect.. Quality of the words will be the last thing that will come to my mind during a game.. If I’m talking about pure music and creativity I’ll have a different idea.. But this is sports, and sometimes comradeship can be enhanced by these things.at the end of the day it will be all good between the two sides if the game is played according to the right spirits.. Just imagine if the same meaning was written with very sophisticated words no body wouldn’t even notice it.. We really want to distinguish between things we do in temples and playgrounds..

      And I watched the whole SL presentation…you know what I really liked the dance item and the composition there was damn good.. hats off to the music composer..( I’ve heard Jananath was the composer) .. Do you really believe BNS and Iraj item was good.. 🙂 .. you were talking about Lion nation song earlier thats why I talked about it.. I know my raga,thala and vannam a bit… And the only thing we can call our music is the folk music.. And remember the universal language is music not the words in the song.. so performing low class reggae and raps in front of world audiences should be the biggest joke mate..

    • නරිබෑනා

      ගොන් ප්‍රශ්න අහන්ඩ එපා බං.

    • නවම්

      නැත නැත, අපි සින්දු කිව යුත්තේ අපි තමයි පොර, අනිත් එවුන් බලු කුක්කන් ය හැ‍ඟෙන පරිදිය. ඉන් අරුන්ට දුන්නා බැටේ කියා සන්තෝස වී සූස්තියක් ඇද පාඩුවේ සිටිය හැකිය. ලහිරුට ජය වේවා. !

  • Buwa

    The “title Official” or “the official cheer” is not the problem . this is the song which was released by Our Cricket Board ,It gives the official status for the song any way .

    ” if you have been to cricket matches we only care about the beat of the music.. words will have a minimum effect.. Quality of the words will be the last thing that will come to my mind ”

    Thats your opinion . But Mine is bit different , and how could you justify words such as “wadei” “tonic ” or “upahaara ” and “SMART” (mobitel packages)

    with regarding to the meaning, lahiru’s song does not have any meaning just a collection of words . There is no need to go for a Grammatical Sinhalese. A good meaningful song can be made in Simple and practical language .

    Yes . Dancing Item was wonderful . And I do believe the BNS item was good as well .

    You are talking about the “Universal Language music” and then you are saying “Low class reggae and raps ” it is a paradox .

    • ishara

      You didn’t get my point Buwa..what I said was If we are not up to a certain standard when performing reggae or rap music in front of a world audience we are screwed..specially if we are representing a nation.. Do you think those reggae and raps they performed can be called world class.. ??

      I never said reggae and rap music are low class music styles… read again and see.. I was specifically talking about reggae and rap of BNS,Iraj …

      • ishara

        And I’m not going to justify words like upaharaya and smart etc..song was produced by mobitel and it’s basically was an advertisement type song.. and if anybody is going to take the blame it should be the people who asked Lahiru to create the song..Coz they knew Lahiru’s musical style and what to expect from him… I really don’t mind having it as a cheer song.. getting stripped out as the official song is fine, but banning it all together is pretty lame..

        ya its time to get use to cheer like “come on samanalaya “..

ප්‍රතිචාරයක් ලබාදෙන්න

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ WordPress.com ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න /  වෙනස් කරන්න )

Google photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Google ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න /  වෙනස් කරන්න )

Twitter picture

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Twitter ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න /  වෙනස් කරන්න )

Facebook photo

ඔබ අදහස් දක්වන්නේ ඔබේ Facebook ගිණුම හරහා ය. පිට වන්න /  වෙනස් කරන්න )

%d bloggers like this: